Nieuws bij RESOC Westhoek

streekevent Back to the future

“Het verleden dient om ervan te leren, de toekomst dient om naar uit te kijken.”

Op 5 juni gebeurt het @Auriscentrum in Ieper, vanaf 19u.

We kijken even achterom … om dan met volle kracht vooruit te gaan … met en voor wie een hart heeft voor de Westhoek. Want het verleden moet een springplank zijn, geen hangmat. En omdat RESOC Westhoek niet ophoudt te bestaan, maar opgevolgd wordt door ‘iets nieuws’…

Ben jij ook benieuwd naar wat de toekomst brengt?

Wij nodigen jou uit om met ons te werken aan twee ontwikkelingen die cruciaal zullen zijn voor de sociaaleconomische toekomst van de Westhoek:

  • Ontdek hoe de regio Westhoek bestuurlijk wil vernieuwen en daarvoor de hand reikt naar de Vlaamse overheid: met een regiodeal, met een stedelijke motor ten behoeve van onze mooie landelijke regio met meer dan 118.000 inwoners.
  • Ontdek hoe de regio nog beter kan inspelen op maatschappelijke trends om een aantrekkelijke regio te blijven om te wonen, te werken en te ondernemen.

 

We zijn met dit initiatief niet aan ons proefstuk toe. Eerder hebben we met RESOC visie en strategie ontwikkeld en acties vorm gegeven, een aantal bakens verzet. Wat hebben we daaruit geleerd? En wat nemen we mee naar wie nu aan zet is om mee de toekomst van de Westhoek in te kleuren?

 

We bouwen vanaf 5 juni aan de Westhoek van morgen, en overmorgen, … en “the day after”.

Join us @Ieper en schrijf je nu in voor maandag 3 juni. 

(klik hier om te zien wie al ingeschreven heeft)

 

Programma:

19u30

Welkom in onze Westhoek, de nieuwe wereld

Logo WH DE NIEUWE WERELD low res  Starring: Eline & Julie

The flashbackmovie about RESOC (2006 – 2019) met ACV, ABVV, Boerenbond, VOKA en UNIZO

 

19u40

Call to action: naar een regiodeal voor een landelijke streek waar het kwalitatief wonen, leven en werken is 

Voorstelling ‘memorandum stedelijke motor’

door de burgemeesters van Ieper, Poperinge, Diksmuide en Veurne

Stad IEPER transparant  Stad Poperinge logo  diksmuide logo positief Q  Stad Veurne

 

20u00

We LOVE the West Hoek: let’s create our future together

About regional branding with a focus on young consumers and modern families

Met Tom Palmaerts, wereldwijd trendwatcher en keynote spreker (Trendwolves)

Meer info over de presentatie van Tom Palmaerts

 

20u30

Tijd voor #Fastforward 

Panelgesprek over het sociaaleconomisch streekoverleg van de toekomst: 2020 - …

Panel:
Dhr. Jonas Plouvier (Adviseur Afdeling belangenbehartiging Westhoek, Kennis & advies – ruimte bij VOKA West-Vlaanderen)
Dhr. Jeroen Pollet (Communicatieverantwoordelijke / beleidsadviseur bij ACV West-Vlaanderen)
Dhr. Lode Morlion (burgemeester Lo-Reninge)

 

20u50

Westhoek: to be continued…with all of you!

Afsluitende beschouwing door burgemeester Christof Dejaegher & gedeputeerde Jean de Bethune

 

21u00

Het heden vraagt … food, drinks, social talk & inspiration

 

Presentatie: Evelien Vanwalleghem (Radio 2 West-Vlaanderen, Kanaal Z)

 


 

TOM PALMAERTS

Eind november 2016 was de Westhoek eens te meer trendsetter: de regiomarketingcampagne ‘Westhoek. De nieuwe wereld’ werd onder ruime belangstelling gelanceerd. Op een wervende manier tonen hoe aantrekkelijk het is om te wonen, te werken en te ondernemen in de Westhoek: geen enkele Vlaamse regio deed het ons voor.

Campagne voeren betekent dat je hard werkt aan de wijze waarop het verhaal van de Westhoek nog beter kan gebracht worden tot bij de mensen die je voor ogen hebt.

Tom Palmaerts brengt ons daarom een energieke lezing ter inspiratie van de marketingstrategie ‘2020 en verder’. Hij baseert zich hiervoor op megatrends (klimaat, economie, mobiliteit, waarden, moderne families, technologisering, ...) om een beeld te schetsen hoe een regio aantrekkelijk te maken voor (jong)volwassenen. 

 

Tom Palmaerts

Over Tom Palmaerts

Tom Palmaerts is trendwatcher en managing partner bij Trendwolves, een full-service trend- en implementatiebureau met een focus op jonge consumenten en moderne gezinnen.
Hij is een wereldwijde keynote speaker en trendconsulent. Werken voor merken als Callebaut, Samsonite, Clariant, Bacardi, Toyota, Conway en Devan.
 
In 2008 werd Tom Palmaerts door het Nederlandse trendwatching platform Second Sight uitgeroepen tot "Jeugd trendspecialist van het jaar", dankzij zijn drive, originaliteit en passie. In september 2013 ontving Tom Palmaerts de award Trendwatcher van het jaar 13-14. De jury legde uit: "Hij activeert en kan dingen in beweging brengen." In 2015 publiceerde hij samen met Herman Konings en Joeri Van den Bergh een boek 'Futures' (Lannoo, Nederlands).
 
Tegenwoordig is Tom Palmaerts gefascineerd door de combinatie van langetermijndenken en hedendaagse culturele verschuivingen. Trendwolves begeleidt bedrijven die de toekomst creëren. Onderwerpen zijn: 2030, jonge vrouwelijke moslims, megasteden, fygital retail, eten, mobiliteit, werk, moderne stammen, generatie Z, een toekomstige mindset en een toekomstig mindsetbedrijf.

meer over Tom Palmaerts - meer over Trendwolves

 

Over de campagne 'Westhoek. De nieuwe wereld'

Nog niet vertrouwd met de campagne? Neem een blik op onze website of op onze Facebookpagina

 

 


 

Lijst aanwezigen 

© Resoc-Westhoek.be is een website van Erkend Regionaal Samenwerkingsverband West-Vlaanderen VZW,
Koning Leopold III-laan 41 8200 Brugge, Ondernemingsnummer BE 0869.753.369.
051 51 94 30 | Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met de steun van ELFPO

Meer informatie over Plattelandsontwikkeling in Vlaanderen vind je op vlaanderen.be/pdpo

Cooked & Spiced by Tasty Creations | Powered by LMD